Ο κυβερνήτης και εκπαιδευτής Μπόινγκ, κος Γρηγόρης Κωνσταντέλος, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Παραφιλολογίες” και στο δημοσιογράφο Νίκο Ευαγγελάτο
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Με αφορμή την αεροπορική τραγωδία
Γ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΟΣ: Έχουμε περίπου έξι αντίστοιχα ατυχήματα τα τελευταία 25 χρόνια δηλαδή αεροσκάφη τα οποία οδηγούνται στη συντριβή από κάποιο μέλος του αεροπλάνου είχαμε 422 νεκρούς μέχρι σήμερα από τέτοια ατυχήματα στους οποίους πρέπει να προστεθούν και άλλοι 150 από προχθές. Το διαφορετικό στοιχείο είναι ότι είναι η πρώτη φορά που έχουμε ένα τέτοιο ατύχημα μέσα στην καρδιά της Ευρώπης η οποία Ευρώπη έχει μια πάρα πολύ συγκεκριμένη και καλά δομημένη νομοθεσία και είναι ένα περιβάλλον μαζί με το αμερικανικό που θεωρούνται τα πιο οργανωμένα και τα πιο ασφαλή περιβάλλοντα από πλευράς νομοθεσίας , ελέγχων και υποδομών πολιτικής αεροπορίας . Τώρα χτύπησε μια μεγάλη καμπάνα η οποία χτύπαγε στην υφήλιο τις τελευταίες δυο δεκαετίες και την οποία δεν ακούγαμε.
Γ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΟΣ : Το σύστημα ελέγχου των υγειονομικών ζητημάτων με την υποβάθμιση την οποία υπέστη τα τελευταία 15 χρόνια και υπέστη αυτή την υποβάθμιση γιατί τα παλαιότερα ευρωπαϊκά συστήματα τα οποία επέβαλλαν πολύ πιο σοβαρούς και πολύ πιο μεθοδικούς ελέγχους από ότι σήμερα μέσα στα νοσοκομεία σε ετήσια βάση μέχρι τα 40 και σε εξαμηνιαία τα 40 και μετά , η νομοθεσία αυτή τροποποιήθηκε και υιοθετήθηκε και για την Ευρώπη το μοντέλο το αμερικανικό όπου οι έλεγχοι είναι πολύ πιο χαλαροί , είναι πολύ πιο αραιοί όχι σε νοσοκομεία κατ΄ανάγκη αλλά σε ιδιώτες γιατρούς οι οποίοι να είναι πιστοποιημένοι βέβαια σε θέματα αεροπορικής ιατρικής. Και βέβαια ένα μεγάλο κενό που πάντα είχε το σύστημα είναι ότι για παράδειγμα εγώ πετάω 27 χρόνια και έχω υποστεί έναν καθολικό ψυχιατρικό έλεγχο και αυτόν όταν εγώ ξεκίνησα την καριέρα μου. Έκτοτε οι υγειονομικές μου εξετάσεις ήταν περιστασιακές όσον αφορά την ψυχιατρική μου ή την ψυχολογική μου εξέταση όπως και όλων των χειριστών. Επίσης αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι έχουμε φύγει από το παλιό μοντέλο των αεροπορικών εταιριών όπου γνωρίζονται όλοι πάρα πολύ καλά διότι πετούν μαζί για πολλά χρόνια.
Η σύγχρονή αεροπορία επιβάλλει μια αλλαγή του εργασιακού περιβάλλοντος πολύ συχνά αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει η «πολυτέλεια» που υπήρχε παλιότερα στις εταιρείες και η οποία υπάρχει ακόμα στις μεγάλες εταιρείες όπου έχει επετηρίδα όπου γίνεται μια πρόσληψη ενός συγκυβερνήτη σε ηλικία 22-25 ετών και η παραμονή αυτού μέσα στο σύστημα το αεροπορικό της συγκεκριμένης εταιρείας είναι μέχρι να βγει σε σύνταξη. Εκεί λοιπόν αν πάει κάτι στραβά στο μοντέλο συμπεριφοράς αυτό θα γίνει άμεσα αντιληπτό.